- Продажби през собствени магазини
- Продажби през собствен Интернет сайт
- Продажби към крайни клиенти по телефона (активни и реактивни)
- Продажби през търговски представители
- Продажби през трети страни чрез магазини на дребно
- Продажби през трети страни чрез вериги магазини
- Продажба през трети страни чрез външни Интернет сайтове
- Продажби през трети страни чрез фирми дистрибутори на едро
- Продажби през трети страни чрез фирми комисионери
- Продажби през трети страни чрез граждани комисионери
- Продажби чрез Мултилевъл маркетинг (Multilevel Marketing) – MVL
Каналите за продажба се оценяват на база на пазара на съответния продукт (стока и/или услуга), а също и на база на тактическите цели за развитие на съответната компания по отношение на конкретното продуктово направление. Оценката кой канал е най-подходящ се осъществява като се вземат предвид множество фактори, всеки от които се разглежда през призмата на каналите за маркетинг комуникация, които са ефективни и по този начин се изгражда цялостната Стратегия за продажби.
При различните типове продажби (Бизнес Продажби и Продажби към Крайни Клиенти) се използват и различни видове канали за продажби.
За повече информация се свържете с нас за индивидуална консултация!