Продажбите на продукти (стоки и/или услуги) се реализират през няколко алтернативни и допълващи се помежду си канали за продажба към клиентите. Според стратегията на компанията се залага фокус към един или два, до максимум три канала за продажба към клиентите. Някои от по-популярните канали за продажби са:
Каналите за продажба се оценяват на база на пазара на съответния продукт (стока и/или услуга), а също и на база на тактическите цели за развитие на съответната компания по отношение на конкретното продуктово направление. Оценката кой канал е най-подходящ се осъществява като се вземат предвид множество фактори, всеки от които се разглежда през призмата на каналите за маркетинг комуникация, които са ефективни и по този начин се изгражда цялостната Стратегия за продажби.
При различните типове продажби (Бизнес Продажби и Продажби към Крайни Клиенти) се използват и различни видове канали за продажби.
За повече информация се свържете с нас за индивидуална консултация!